Λειτουργικές διαταραχές ούρησης

Βρίσκεστε εδώ: Ιατρικά άρθρα > Παιδοουρολογία > Παιδοουρολογικές Παθήσεις > Λειτουργικές διαταραχές ούρησης

Ημερήσια συμπτώματα (LUTS)

Η ημερήσια συμπτωματολογία του κατώτερου ουροποιητικού (LUTS) περιλαμβάνει συμπτώματα, όπως επιτακτικότητα, επιτακτική ακράτεια, αδύναμη ροή, δυσκολία στην έναρξη της ούρησης και ουρολοιμώξεις, χωρίς φανερή ουροπάθεια ή νευροπάθεια.

Ο επιπολασμός κυμαίνεται από 2% έως 20%. Θεωρείται ότι είναι η έκφραση της ανεπαρκούς ή καθυστερημένης ωρίμανσης του συμπλέγματος εξωστήρα – σφιγκτήρα, ο οποίος αποκτάται μεταξύ της ηλικίας των δύο και τριών ετών, ενώ ο νυχτερινός έλεγχος φυσιολογικά επιτυγχάνεται μεταξύ τριών και επτά ετών.

Η διαγνωστική προσέγγιση περιλαμβάνει καταγραφή ιστορικού, κλινική εξέταση, ουρομετρία, υπέρηχο και ημερολόγιο ούρησης.

Η θεραπεία της δυσλειτουργίας του κατώτερου ουροποιητικού (LUTD) συνιστά την αποκατάσταση του κατώτερου ουροποιητικού, γνωστή και ως ουροθεραπεία, (μη-χειρουργική, μη-φαρμακολογική θεραπεία της δυσλειτουργίας του κατώτερου ουροποιητικού). Είναι ένα πολύ ευρύ φάσμα θεραπείας, ενσωματώνοντας πολλές θεραπείες, τόσο από ουρολόγους, όσο και άλλους επαγγελματίες υγείας.

Εκτός από την ουροθεραπεία, υπάρχουν και συγκεκριμένες παρεμβάσεις, που περιλαμβάνουν φυσιοθεραπεία (π.χ. ασκήσεις πυελικού εδάφους), βιοανάδραση, χρήση ξυπνητηριού και νευροδιέγερση, αλλά και φαρμακοθεραπεία.

Μονοσυμπτωματική Ενούρηση

Η ενούρηση αποτελεί μια κατάσταση διαλείπουσας νυκτερινής ακράτειας και είναι αρκετά συχνή στα παιδιά (5-10%). Με οικογενή προδιάθεση και ένα ετήσιο ποσοστό αυτοΪασης της τάξης του 15%, θεωρείται σχετικά καλοήθης κατάσταση. Η νυκτερινή ενούρηση θεωρείται πρωτοπαθής όταν ένα παιδί δεν έχει ήδη παρουσιάσει μια παρατεταμένη περίοδο στεγνών νυκτών. Ο όρος «δευτερογενής νυκτερινή ενούρηση» χρησιμοποιείται όταν ένα παιδί ή ενήλικας ξεκινά να βρέχεται ξανά την νύκτα αφού έχει παραμείνει στεγνός τουλάχιστον για μια περίοδο 6 μηνών.

Η διάγνωση γίνεται με την λήψη ιστορικού. Σε έναν ασθενή με μονοσυμπτωματική ενούρηση, δεν χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση. Ένα ημερολόγιο ουρήσεων, με καταχωρήσεις ημερήσιας λειτουργίας της κύστης και νυκτερινής παραγωγής ούρων, θα βοηθήσει στην κατεύθυνση της θεραπείας.

Η θεραπεία περιλαμβάνει διατροφικές και ενυδατικές τροποποιήσεις κατά την διάρκεια της ημέρας (μείωση της πρόσληψης υγρών τις ώρες πριν τον ύπνο).

Η χρήση ξυπνητηριού ενούρησης, αλλά και η χορήγηση δεσμοπρεσσίνης ολοκληρώνουν τις θεραπευτικές επιλογές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυστεοουρητηρική παλινδρόμηση

Η κυστεοουρητηρική παλινδρόμηση είναι η παθολογική ροή ούρων από την ουροδόχο κύστη προς τον ουρητήρα και τον νεφρό. Διακρίνεται σε πρωτοπαθή, λόγω ανατομικής ανωμαλίας της κυστεοουρητηρικής συμβολής και δευτεροπαθή.

Κιρσοκήλη

Σε παιδιά κάτω των 9 ετών είναι σπάνια, αλλά με την πάροδο της ηλικίας η συχνότητά της αυξάνεται σταδιακά, για να φθάσει στην εφηβεία το 15%.

Βαλβιδες οπισθιας ουρηθρας

Αποτελούν τη συχνότερη αιτία ουρηθρικής απόφραξης στα αγόρια (1/8000). Πρόκειται για συγγενείς βλεννογονικές πτυχώσεις της ουρήθρας.

Κρυψορχία

Είναι η κατάσταση κατά την οποία ο όρχις δεν ψηλαφάται στο όσχεο, αλλά βρίσκεται σε κάποιο σημείο της φυσιολογικής οδού καθόδου του από το νεφρό προς το σύστοιχο ημιόσχεο.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Αντιμετωπίζετε κάποιο ουρολογικό πρόβλημα; Χρειάζεστε μια δεύτερη γνώμη; Επικοινωνήστε μαζί μας για να βρούμε μαζί την λύση στο πρόβλημα που σας απασχολεί.