ONLINE ΡΑΝΤΕΒΟΥ
Νευρογενής κύστη

Με τον όρο νευρογενής κύστη αναφερόμαστε στα προβλήματα ούρησης ασθενών που έχουν διαγνωσθεί με νευρολογικό νόσημα.

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι αυτές της σκλήρυνσης κατά πλάκας, της νόσου Πάρκινσον, των κακώσεων της σπονδυλικής στήλης, των αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, των συγγενών παθήσεων του νωτιαίου μυελού και των δισκοπαθειών της σπονδυλικής στήλης. Στους ασθενείς που πάσχουν από τις ασθένειες αυτές η συνεργασία μυών και νεύρων για τη σωστή λειτουργία της ουροδόχου κύστης έχει διαταραχθεί, με συνέπεια και τις διαταραχές στην ούρηση.

Τα συμπτώματα

Η συχνουρία, η νυχτουρία, η έντονη και ξαφνική επιθυμία για ούρηση, η ακράτεια, η δυσκολία στην ούρηση, η πλήρης αδυναμία ούρησης, αλλά και η αίσθηση ότι η ουροδόχος κύστη δεν αδειάζει είναι μερικά από τα συμπτώματα που βιώνει ένας ασθενής με νευρογενή κύστη. Η νευρογενής κύστη διακρίνεται σε σπαστική και άτονη. Στη μεν πρώτη η κύστη συσπάται, κίνηση που ο ασθενής δεν μπορεί να ελέγξει. Στη δε δεύτερη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, δεν γίνεται δηλαδή απολύτως καμία σύσπαση.

Ο βασικότερος φόβος απέναντι στη νευρογενή κύστη και δη την σπαστική είναι η βλάβη στα νεφρά. Γι’ αυτό και η πρώτη προτεραιότητα στην ιατρική αντιμετώπιση της εν λόγω πάθησης –πέραν της ανακούφισης από τα δυσάρεστα συμπτώματα– είναι η προστασία της νεφρικής λειτουργίας. Στις περιπτώσεις της άτονης κύστης πάντως τα νεφρά κινδυνεύουν λιγότερο.

Ο όρος νευρογενής κύστη μπορεί πάντως να συμπεριλάβει και διαταραχές της ούρησης που έχουν την αιτία τους σε μη νευρολογικά νοσήματα, τα οποία όμως μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά το νευρικό σύστημα. Τέτοια περίπτωση είναι η διαταραχή ούρησης σε ασθενείς με χρόνια κακή ρύθμιση του σακχαρώδους διαβήτη, που έχει προκαλέσει όμως διαβητική νευροπάθεια.

Νευρογενής κύστη, αντιμετώπιση

Η αντιμετώπιση της νευρογενούς κύστης μπορεί να είναι συντηρητική και να περιλαμβάνει από αλλαγή του τρόπου ζωής, κυρίως όσον αφορά την πρόσληψη υγρών, μέχρι φαρμακευτική αγωγή, με στόχο τη μείωση των συσπάσεων της ουροδόχου κύστης και τον περιορισμό της ακράτειας.

Σε σοβαρότερες περιπτώσεις, όπου οι τρόποι αυτοί δεν επαρκούν, προτείνονται λύσεις όπως η εγχύση botox στην κύστη, η τοποθέτηση νευροδιεγέρτη της κύστης στη σπονδυλική στήλη, αλλά και πιο επεμβατικές προσεγγίσεις, όπως οι χειρουργικές επεμβάσεις προκειμένου να αυξηθεί το μέγεθος της κύστης.

Η ομάδα της U4U με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της προσφέρει τις βέλτιστες θεραπευτικές λύσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα της πάθησης, αλλά και με τη νευρολογική κατάσταση του ασθενούς.